Четвер, 16.05.2024, 07:44
Відділ освіти Новгород-Сіверської райдержадміністрації
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [224]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Про стан викладання основ здоров’я в загальноосвітніх закладах району в 2010-2011 н. р.
[ Викачати з сервера (47.5 Kb) ] 13.05.2011, 17:37

Україна
Новгород-Сіверська районна ДЕРЖАВНа АДМІНІСТРАЦІя Відділ освіти НАКАЗ м. Новгород-Сіверський 04.05.2011 №179 Про стан викладання основ здоров’я в загальноосвітніх закладах району в 2010-2011 н. р. Згідно з річним планом роботи відділу освіти Новгород-Сіверської райдержадміністрації в 2010-2011 навчальному році в Биринській, Попівській, Смяцькій зош І-ІІІ ступенів, Блистівському, Чайкинському навчально-виховному процесі, Бучківській, Лісконогівській, Михальчино-Слобідській, Стахорщинській, Лосківській зош І-ІІ ступенів вивчався стан викладання основ здоров’я. У ході вивчення стану викладання були відвідані уроки, перевірені календарні та поурочні плани, класні журнали, журнали індивідуального навчання, наявність куточків з основ безпеки життєдіяльності, проведені бесіди з вчителями тощо. У вищезгаданих школах при перевірці зверталась увага і на позакласні заходи з основ здоров’я. У школах району основи здоров’я викладають 36 вчителів неспеціалістів з даного предмету. 34 вчителі (94%) мають вищу педагогічну освіту, 2 – середню спеціальну (6%). З них, вчителів з вищою кваліфікаційною категорією – 7 (19%), вчителів з І кваліфікаційною категорією – 15 (42%), вчителів з ІІ кваліфікаційною категорією – 10 (28%), спеціалістів – 4 (11%). Відвідані уроки показали, що вчителі в повному об’ємі виконують вимоги програми, оптимально підбирають форми і методи роботи, враховують вікові та індивідуальні можливості учнів, постійно використовують наукову та методичну літературу. Шкільна документація ведеться відповідно до чинних вимог. Адміністрації навчальних закладів тримають під постійним контролем дане питання. Свої уроки вчителі намагаються будувати так, щоб основна частина навчальної роботи по сприйняттю та засвоєнню нового матеріалу успішно виконувалась на уроці. Високий рівень фахової та методичної підготовки показали вчителі Чайкинського навчально-виховного комплексу (Штильова О. П.), Смяцької зош І-ІІІ ст. (Матюк В. В.), Попівської зош І-ІІІ ст. (Вербенська В. О.). У Биринській зош І-ІІІ ст. основи здоров’я викладає Вітель Катерина Юріївна. За фахом вона вчитель біології. Готуючись до проведення уроку, учитель глибоко продумує кожний його етап, методи подачі програмового матеріалу. У Лосківській зош І-ІІ ст. основи здоров’я викладає Хоц Тетяна Володимирівна – постійний учасник районних семінарів. Наполеглива робота нею проводиться на семінарах-практикумах учителів району: вона виступає з доповідями, надає методичні рекомендації щодо проведення уроків. Оскільки основи здоров’я – предмет, що вимагає, передусім, набуття практичних навичок в умовах класно-урочної системи, учитель опиняється в складному становищі, але вчителі змогли знайти вихід, і на уроках у Матюк Валентини Василівни (Смяцька зош І-ІІІ ст.), Штильової Олени Петрівни (Чайкинський НВК) є місце формування практичних умінь і навичок. Звернула на себе увагу вчитель Блистівського навчально-виховного комплексу Шульга Інна Михайлівна як людина творча, завжди намагається перебувати в постійному пошуку ефективних і раціональних методів навчання і виховання. Інна Михайлівна вдало поєднує форми колективної та індивідуальної роботи. Постійно приділяє увагу повторенню пройденого матеріалу. Учителі Попівської зош І-ІІІ ст. (Вербенська В. О.), Михальчино-Слобідської зош І-ІІ ст. (Матрунич Н. А.) домагаються, щоб учні своєю відповіддю показали орієнтування в структурі роздумів, самостійно мислили, уроки цих вчителів створюють радість праці і успіху, прагнення до творчої самостійної роботи і чіткого її виконання. Цікавим є введення в практику нетрадиційних форм проведення уроків. Серед них: уроки-тренінги, уроки-конференції уроки-дискусії, уроки-практикуми. Такі уроки були проведені в Новгород-Сіверській зош І-ІІІ ст. №2, Смяцькій зош І-ІІІ ст., Чайкинському навчально-виховному комплексі. Під час їх проведення самі учні виконували роль фахівців різних професій. На своїх уроках вчителі спираються на життєвий досвід самих учнів і формою діалогів формують теоретичні знання, а також практичні вміння та навички. Вчителі Матюк Валентина Василівна (Смяцька зош І-ІІІ ст.), Вітель Катерина Юріївна (Биринська зош І-ІІІ ст.), Блоха Тамара Василівна (Стахорщинська зош І-ІІ ст.) чітко ставлять перед учнями тему, мету уроку і добиваються її виконання, залучають до роботи всіх учнів класу, вчать працювати з підручником, додатковою літературою, вчать аналізувати і порівнювати. Певна увага в районі приділяється підвищенню науково-теоретичного та методичного рівнів вчителів основ здоров’я. Постійно працює методичне об’єднання вчителів основ здоров’я, яке очолює вчитель вищої категорії Смяцької зош І-ІІІ ступенів Матюк Валентина Василівна. На його засіданнях розглядаються питання нормативно-правого, методичного забезпечення стану викладання предмета. Постійно заслуховується інформація з обласних семінарів з метою подальшого впровадження. Педагоги систематично обмінюються новинками методичної літератури, виконують завдання практичного характеру. На семінарах-практикумах звертається увага вчителів на вимоги до сучасного уроку, форми і методи, які використовуються вчителями на уроці. Відкриті уроки для вчителів району проводили Осадча Валентина Миколаївна (Н-Сіверська гімназія №1), Рушакова Катерина Володимирівна (Н-Сіверська зош І-ІІІ ст. №2). Методична допомога вчителям шкіл району постійно надається під час відвідування шкіл та шляхом індивідуальних консультацій. Контрольні роботи з основ здоров’я за текстами відділу освіти були проведені в 8 класах п’яти шкіл району. Виконували роботу 29 учнів. Високий і достатній рівень знань показали 20 учнів (69%), на середньому – 9 учнів (31%), на початковому – немає. Основні помилки стосуються питань, де учням треба показати знання з визначення понять та питання на розвиток логічного мислення. Результативність контрольних робіт свідчить, що досягнення учнів, які вони показали під час виконання роботи, співпадає з рівнем досягнень учнів за результатами тематичних та семестрових оцінок (розбіжності мали місце лише в межах того чи іншого рівня). У ході вивчення стану викладання предмета перевірялася також шкільна документація. Перевірка класних журналів, журналів індивідуального навчання показала, що вчителі ведуть поточне і тематичне оцінювання знань учнів згідно з вимогами критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з основ здоров’я, виконують вимоги чинних програм. У ході перевірки зауваження зроблено вчителю Бучківської зош І-ІІ ст. Камці Олені Іванівні. Недостатньо розроблений і використовується на уроках дидактичний матеріал, навчальний матеріал не пов’язується з практичною діяльністю. Не всі вчителі на своїх уроках практикують тренінгову форму роботи, яка сприяла б активізації розумової діяльності дітей, зацікавлювала предметом. Потребує більшої уваги оновлення та систематизація наочності і дидактичного матеріалу у класах-кабінетах Бучківської, Михальчино-Слобідської, Стахорщинської, Лісконогівської зош І-ІІ ст. У цілому стан викладання основ здоров’я можна оцінити як належний. Виходячи з вищескладеного, НАКАЗУЮ: 1. Адміністрації навчальних закладів: 1.1. Продовжувати здійснювати контроль за станом викладання, рівнем знань, умінь та навичок учнів з основ здоров’я. Постійно 1.2. Вивчати стан викладання основ здоров’я в школі і результати узагальнювати наказом. Один раз на 5 років 1.3. Постійно працювати над підвищенням фахового рівня, удосконаленням педагогічної майстерності шляхом самоосвіти, участі в роботі районного, міжшкільних та шкільних методичних об’єднань, навчання на курсах підвищення кваліфікації та ін. Протягом навчального року 1.4. З метою покращення стану викладання та підвищення якості знань учнів з основ здоров’я, здійснювати індивідуальний та диференційований підхід. Постійно 1.5. При вивченні нового матеріалу показувати його практичну спрямованість, спираючись на знання учнів, їх життєвий досвід. Протягом навчального року 1.6. Постійно звертати увагу на розвиток логічного мислення у школярів. Протягом навчального року 1.7. Вчити учнів берегти та шанувати своє життя та здоров’я, надавати першу допомогу та самодопомогу при нещасних випадках, користуватися засобами індивідуального захисту людини, володіти прийомами першої долікарської допомоги, способами транспортування потерпілих. Постійно 2. Контроль за виконання цього наказу покласти на завідувача Новгород-Сіверським районним методичним кабінетом Білу Світлану Валентинівну. Начальник відділу освіти І. П. Зюзько
Категорія: Мої файли | Додав: soverin
Переглядів: 3384 | Завантажень: 224 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
счетчик посещений
Друзі сайту
Сайт о Новгороде-Северском http://osvita-cn.gov.ua/Baza.html
Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz