Назва інноваційної педагогічної технології,
її автор-розробник |
Cуть даної технології |
Колектив або особа, які запровадили (упроваджують) дану технологію |
Адреса навчального закладу, контактні телефони |
Прогнозовані результати |
Друкована продукція з досвіду впровадження даної інноваційної технології |
Технологія
розвивального навчання Автори
- Д. Ельконін,
В.Давидов |
Система розвивального навчання передбачає формування
активного, самостійного творчого
мислення учнів і на цій основі поступового переходу в самостійне навчання. |
Учителі початкових класів |
вул. Базилевича, 8-А м. Новгород-Сіверський Новгород-Сіверський район Чернігівська область 16000 тел. (04658) 2-14-93 |
Навчання на високому рівні розвитку, усвідомлення
дитиною цінності процесу навчання, варіативність процесу навчання,
індивідуальний підхід. |
|
Ігрові
технології навчання Автор
- Й. Гензерг. |
Організація
навчального процесу, під час якої навчання здійснюється у процесі
включення учня в навчальну гру (ігрове моделювання явищ,
"проживання" ситуації). |
Учителі початкових класів |
|
Засвоєння
навчального матеріалу, вмінь і навичок, надання учневі можливості
самовизначитися, розвивати творчі здібності, сприяють емоційному сприйманню
змісту навчання. |
|
Інформаційні
технології навчання Автор - М.
І.Жалдак. |
Технології надають
доступ учням до нетрадиційних джерел інформації. Створюють можливості
для творчої діяльності, формування професійних навиків. Можливість
реалізувати нові форми та методи навчання.
|
Учителі початкових класів Десятник В. М. Крупельницька Л.О. |
|
Використання
навчального демонстраційного обладнання, з'єднаного з комп'ютером, що
дозволяє дати учню інструмент дослідження реальних явищ або об'єктів;
ефективне використання інформаційних ресурсів; оптимізація та автоматизація
інформаційних процесів, забезпечення збирання, оброблення, зберігання,
поширення та відображення інформації, з метою зменшення трудомісткості
процесів використання інформаційного ресурсу, а також підвищення їхньої
надійності та оперативності. Підвищення інтелектуального
потенціалу учнів. |
|
Інтерактивні
технології: Автори
- О.
Пометун, Л. Пироженко
|
Процес пізнання
відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів.
|
Учителі-предметники |
|
|
|
1)
кооперативне навчання Автор
- С. Каган |
В основу організації процесу навчання покладено
навчання учнів у малих групах, в яких основна відповідальність за
пізнавальний процес лежить на самих учнях. |
Учителі-предметники |
|
Диференціація та
індивідуалізація процесу навчання; формування внутрішньої мотивації до
активного сприйняття, засвоєння та передача інформації; сприяння формуванню
комунікативних якостей учнів, активізація розумової діяльності, ефект у
засвоєнні знань. |
|
2)
колективно-групового навчання Автори
- М.
Артюшина, М.
Бондаренко, Д.
Джонсон та ін. |
Ці технології передбачають одночасну спільну роботу
всього класу. Це такі форми роботи, як: "Мікрофон", "Мозковий
штурм", "Навчаючи-вчуся", "Ажурна пилка",
"Незакінчені речення", "Дерево рішень» |
Учителі-предметники |
|
Постійна активна взаємодія всіх учасників, організація
моделювання життєвих ситуацій, спільне розв'язання проблеми на основі аналізу
обставин та відповідної ситуації, глибоке розуміння навчального матеріалу,
формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери
співробітництва, взаємодії, розвиток мислення і мовлення |
|
3)
ситуативного моделювання Автор
- В. Оконь |
Модель навчання у грі - це побудова навчального процесу
шляхом залучення дітей до гри. Завдання педагога під час застосування ігор у
навчанні полягає н підпорядкуванні гри конкретній дидактичній меті. |
Учителі-предметники |
|
Забезпечення
контролю прояву емоцій, надання дитині можливості самовизначення,
розвитку творчої уяви, вільного висловлювання своєї думки.
|
Скивка Г. С. Інтелектуальна гра для учнів 9 класу «Сходинками хімічного Олімпу». //
Газета «Хімія». - №33. - листопад,
2011. Умняшкіна Н. Г. Літературний маскарад «У світі
псевдонімів». // Інформаційно-практичний бюлетень «Все для вчителя». - №8. -
березень, 2013. |
4)
навчання у дискусії Автор
- В. В. Мельник |
Дискусії є важливим засобом пізнавальної діяльності
учнів у процесі навчання |
Учителі філології, історії, правознавства, географії |
|
Розвиток критичного мислення, визначення власної
позиції, формування навичок відстоювати свою думку, поглиблення знань з обговорюваної
проблеми |
|
Технологічний
концепт проектних технологій Автори
- К. Баханов, В . Гузєєв., І. Єрмаков, О. Пєхота |
Технологія орієнтує на дієвий спосіб здобуття нових знань у контексті конкретної ситуації
та їх використання на практиці. Метод проектів як технологія у сучасних
умовах трансформувався у проектну систему організації навчання, за якою
учні набувають знань і навичок у
процесі планування й виконання практичних завдань проектів. |
Каток Г. І. Бельдяга О. І. Величковський А.В.
|
|
Гармонійне поєднання академічних і прагматичних знань,
стимулювання самостійної пізнавальної діяльності. Створення проектів: дослідницьких, творчих, ігрових,
інформаційних. |
|
Технологія
особистісно орієнтованого навчання Автори
- І. Якимська, О. Савченко, С. Подмазін |
Технологія полягає у створенні оптимальних умов для розвитку й становлення
особистості як суб’єкта діяльності і суспільних відносин, яка будує свою діяльність і стосунки відповідно
до стійкої ієрархічної системи гуманістичних і буттєвих особистісних цінностей. |
Педагоги закладу |
|
Активне
стимулювання учня до самоцінної освітньої діяльності, можливість самоосвіти,
саморозвитку, самовираження в ході оволодіння знаннями; можливість
вибирати зміст, вид і форму при виконанні завдань, вирішенні задач; виявлення та оцінка способів навчальної роботи, якими
користується учень самостійно, стійко, продуктивно. Можливість стимулювати
учнів до вибору і використання найбільш значущих для них способів опрацювання
навчального матеріалу |
Сорока Н. М. Урок англійської мови «Your secret personality».
// Газета «English». - № 1. - 2012. Геометрія. Контрольні роботи. 9 клас. Укладач
Герасименко Н. С. - Харків: ТОВ «Українська книжкова мережа»,
2010. Умняшкіна Н. Г. Літературний конкурс на знання життя і
творчості Т. Г. Шевченка «Чи знаємо ми Шевченка?№ // Інформаційно-практичний
бюлетень «Все для вчителя». - №7. - березень,
2013.
|
Технологія
проблемного навчання Автор
- Д. Дьюї |
Організація
навчальної діяльності зі створенням проблемних ситуацій, внаслідок
чого учень оволодіває знаннями, уміннями, навичками, розвиває розумові
здібності. |
Учителі-предметники
|
|
«Відкриття»
знання, що нове для школяра, тобто суб'єктивно нове знання, яке стає
особисто значимим, усвідомлення і розуміння наукових фактів як особистої
цінності, розвиток пізнавальної мотивації, інтересу до змісту матеріалу,
викликає захоплення навчальним предметом. |
Умняшкіна Н. Г, Стаття «Лазар Баранович –
новгород-сіверський світоч». // Інформаційно-практичний бюлетень «Все для
вчителя». - №11. - квітень, 2013. |
Технології
індивідуалізації процесу навчання Автори
- А.
Границька, В. Шадріков |
Організація
навчально-виховного процесу, при якій вибір педагогічних засобів та
темпу навчання враховує індивідуальні особливості учнів, рівень розвитку їх
здібностей та сформованого досвіду. |
Педагоги закладу |
|
Забезпечення
максимальної продуктивної роботи всіх учнів в існуючій системі
організації навчання. |
|
Мультимедійні
технології
|
Технології пов'язані із створенням
мультимедіа-продуктів: електронних книг, енциклопедій, комп'ютерних фільмів,
баз даних. У цих продуктах об'єднаються текстова, графічна, аудіо- та
відеоінформація, анімація.. |
Донченко Є. Є. Таран Ю. О. Осадча В. М. Костенко Л. О. Бельдяга О. І.
|
|
Навички, які дозволяють учням (будь-якого віку), не
виходячи з навчальної аудиторії, будинку, бути присутніми на лекціях видатних
вчених, брати участь у конференціях, діалогах тощо. Як принципово новий
навчальний засіб електронна книга дає можливості «читати», аналізувати «живі»
озвучені сторінки, тобто можливості бачити, чути, читати |
|
Мережеві
технології |
Технології призначені для телекомунікаційного
спілкування учнів з учителями, однолітками, бібліотекарями тощо.
|
Донченко Є. Є. Таран Ю. О. Осадча В. М. Костенко Л. О. Бельдяга О. І. Сігута С. О. Пашковська К. В. Качан В. І. |
|
Здійснювати телекомунікаційний доступ до баз даних
через всесвітню мережу Інтернет. Володіння формами мережевої комунікації : var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } } |
Використання інновацій у навчальному закладі